Na našem prethodnom blogu, kolega Aleksandar je predstavio smer u kome se razvijaju Google-ovi alati za oglašavanje, koji sa novim tehnologijama kao što je mašinsko učenje mogu obrađivati ogromne količine podataka o korisnicima vašeg veb sajta i ponuditi im >>prilagođene oglase<<. Interesantno je, ali koje fraze kao što su mašinsko učenje, neuronske mreže i veliki podaci znače za vas?

Šta možete učiniti danas da biste došli do ljudi koji su vam najvažniji i bolje koristiti novac koji ulažete u oglašavanje?

šta reći o neuronskoj mreži i velikim podacima za mašinu za učenje znače za vas? Šta možete da uradite danas kako biste došli do najvažnijih korisnika za vas?

Preusmerite reklamni novac za one korisnike koji će prerasti u vaše kupce.

U sledećim redovima predstaviću tri konkretna primera kako možete da iskoristite funkcije koje već nudi Google Ads i koje vam Analitika već nudi i da ih koristite da biste bolje ubedili svoje potencijalne kupce pomoću Google pretraživača. Na taj način možete doći do svih onih korisnika koji su već posetili vašu veb stranicu sa svojim oglasima, trenutno aktivno odlučuju da kupe određeni proizvod ili su slični vašim postojećim korisnicima. Na ovaj način, napravite korak dalje i trošite novac za reklamiranje za one korisnike kojima je verovatnije da prerastu u vaše korisnike.

1. Koristite liste za ponovno oglašavanje za Search ads

(LISTE ZA PONOVNO OGLAŠAVANJE ZA SEARCH ADS - RLSA)

Ako barem pratite analizu na vašoj veb lokaciji na prvi pogled, verovatno vam je poznato da ogromna većina online korisnika (analize pokazuju da čak 96% korisnika) koji prvi put dolaze na sajt ne proizvode nikakvu konverziju (kupovina, potražnja, -, kliknite na broj telefona, preuzmite katalog, …). Možda će pogledati više sub-stranica, čak i dodati proizvod ili dva u korpu, a zatim ostaviti stranicu bez kupovine. Otprilike 67% do 70% korisnika napušta kolica, što znači da 7 od 10 posetilaca na vašoj veb lokaciji već odaberu proizvode ili usluge, ali ne završavaju kupovinu. Trend ovakvog ponašanja raste, u 2017. godini bilo je 78,65% takvih korisnika (izvora) i više od tri četvrtine.

(Slika 1: (ponašanje korisnika prilikom posete veb stranici)

Ali ovo je veoma važno za vaše potencijalne kupce koji su već izrazili određeni interes u vašoj ponudi posećujući vašu stranicu, ali ste uložili puno truda da ih dovedete na sajt. Možda je ciklus kupovine u vašoj industriji relativno dug i korisnici upoređuju nekoliko konkurentnih ponuda. Dakle, kako se osiguravate da se mnogi od ovih korisnika pretvaraju u kupce? Koristite RLSA liste!

Liste za ponovno oglašavanje za Search ads (RLSA liste) omogućavaju vam da prilagodite svoje oglase korisnicima koji su već posetili vašu lokaciju (ili aplikaciju) u prošlosti. Sa listama RLSA možete da promenite cenu po kliku, sadržaj oglasa i ključne reči u svojim oglasima na Google-u, uverite se da ćete doći do najvažnijih korisnika za vas. Sve je lepo i dobro, ali šta to znači u praksi?

(Slika 2: primer baza podataka koja sadrži listu korisnika za ponovno oglašavanje (remarketing))

Primer 1:  Vi ste mala kompanija u vrlo konkurentnoj industriji (na primer, sredina je  jula i prodajete klima uređaje). Sa vašim mesečnim budžetom, nikako neće moći da pokrijete sva pretraživanja klima uređaja. Sa RLSA listama, možete se uveriti da će se vaš oglas sigurno pojaviti svim korisnicima koji su već posetili vašu stranicu i sada biraju između vas i konkurenta. Sa personalizovanim oglasom, možete im ponuditi dodatnu pogodnost, a zatim se potrudite da ih pridobijete.

(Slika 3: primer oglasa za ponovno oglašavanje (remarketing) na Google pretraživaču)

Primer 2:  Vi ste kompanija koja prodaje štampače. U Google oglasima, dodate listu RLSA svim korisnicima koji su dodali proizvod u korpu i povećali cenu po kliku. Sledeći put kada štampač traži toner za štampač, vaš oglas će se pojaviti na prvom mestu sa prilagođenom porukom. Ovo će povećati vaše konverzije i maksimizirati vašu ulogu zasnovanu na ulazu, s obzirom da vam kupac već zna, a u isto vreme postoji velika verovatnoća da aktivno razmišlja o kupovini.

(Slika 4: primer dinamičkog oglasa na Google pretraživaču)

Sa listama RLSA možete potom prilagoditi svoju kampanju u Google pretrazi tako što ćete doći do korisnika koji vas već poznaju i verovatnije je da će izvršiti kupovinu. Koristeći RLSA liste ispravno, bolje ćete uložiti budžet za oglašavanje, poboljšati stopu konverzije i povećati profitabilnost vašeg sajta.

2. Pokušajte ciljati aktivne potrošače

(Potrošači na tržištu za Search ads)

Ciljna grupa Aktivni potrošači omogućavaju vam da uverite korisnike kroz oglase dok aktivno tražite, istražujete i upoređujete proizvode ili usluge koje prodaju i za koje je Google otkrio jasnu kupovinu interesa. Na ovaj način, možete se uveriti da dobijate korisnike koji su već u procesu kupovine, samo se morate pobrinuti da ste pravi izbor.

Da li ovo zaista funkcioniše (i kako)?

Na primer, vratimo se sa klima uređajima. Imamo dva korisnika koji pretražuju klima uređaje na Google-u. Šta ih razlikuje? Upisivanjem istorije pretraživanja i pretraživanja oba korisnika, Google će proceniti korisnika 1, koji su ranije tražili pojmove kao što su šta gledati prilikom kupovine klima uređaja”, “potrošnja električne energije za klima uređaj”, “cena klimatizacije”, “kako da instaliram klima uređaj” i “električni stručnjak”. U međuvremenu, korisnik 2 je tražio samo “klima uređaje”. Za korisnika 1 možemo reći sa mnogo većom verovatnoćom da će uskoro kupiti klima uređaj, tako da je za vašu kompaniju veoma važno da prodaje klima uređaje kako bi ga pridobili svojim oglasima i doveli ih na vašu veb lokaciju.

(slika 5: potrošač koji vrši višestruke pretrage sa sličnim sadržajem je aktivniji potencijalni potrošač od onog koji obavlja samo jednu pretragu)

Sa aktivnim potrošačima možete doći do korisnika u 18 kategorija, kao što su automobili, proizvodi za decu, računari, a celu listu kategorija možete naći ovde.

3. Iskoristite slične ciljne grupe

(Slične grupe za pretragu)

Ako već koristite ponovno oglašavanje, svesni ste njegovog značaja. Kao što je pomenuto, to su korisnici koji su već posetili vašu veb lokaciju i već su izrazili određeni interes za vaš proizvod ili uslugu.

Možete ponovo ubediti svoje postojeće posetioce sa liste traženja. Jednom kada su uspeli da postignu iste rezultate, pristupili su i korisnici koji nisu upoznati sa vama. Možete!

Sa dobrom oglasom, pozivate ih da ponovo posete vašu stranicu i odluče se za vas. Shodno tome, stopa konverzije za ponovno oglašavanje je mnogo veća od klasičnih oglasa. Odlično, ali sa listama za ponovno oglašavanje, možete razgovarati sa ograničenim brojem korisnika, npr. vaši postojeći posetioci. Ako možete postići iste rezultate samo za korisnike koji nisu upoznati sa vama. Možete! Google Ads nude ovu opciju uz pomoć slične publike.

Za sve one koji koriste oglašavanje na Facebook-u, koncept će biti lak za razumevanje. U suštini, ovo je isto rešenje kao i Facebook pod nazivom Lookalike audience. Google stoga analizira korisnike na vašim postojećim listama za ponovno oglašavanje i omogućava vam da kreirate nove liste u koje spadaju novi korisnici koji još nisu posetili vašu stranicu i koji vas ne poznaju, ali i slično postupaju sa vašim postojećim posetiocima (kao što su pretraživanja, veb pregledači stranice …). Korišćenjem slične publike, stoga možete značajno povećati liste za ponovno oglašavanje potencijalno veoma korisnim korisnicima. Rezultati korišćenja sličnih ciljnih grupa su veoma uporedivi sa rezultatima ponovnog oglašavanja, a ne ograničavajući se na ograničen broj postojećih posetilaca.

(slika 6: slična publika povećava liste za ponovno oglašavanje)

Sve tri funkcije imaju puno potencijala da poboljšaju rezultate svojih kampanja i povećavaju profitabilnost vašeg oglašavanja. Međutim, pošto je u sva tri slučaja Google predstavio relativno noviju verziju, savetujemo vam da se pažljivo upoznate sa uputstvima. Dodajte jednu od ciljnih grupa u prvom koraku, povećajte cenu po kliku (kažite 20%), a zatim pratite rezultate nekoliko sedmica, a zatim odlučite o sledećim koracima zasnovanim na rezultatima.

Za sve one koji nisu vešti za oglašavanje na Google-u ili nisu sasvim sigurni da se promene mogu ispravno i efikasno primeniti, imamo još jedan savet. Pitajte eksperte za pomoć. U Goclick-u, kao jediniom strateškom partneru Google-a u Srbiji i šire, pružamo besplatnu analizu vašeg Google Ads naloga, uređivanju vašeg Google My Business profila i osiguranja da je vaš oglas u pravom trenutku na pravom mestu u očima vaših potencijalnih kupaca.