Da, bili smo tamo gde su bili svi iz sveta marketinga - od 25. do 29. septembra na nedelji oglašavanja u Njujorku. Kao i svi Amerikanci, obim ovih predavanja je takođe bio veliki. Svakog dana bilo je 100 predavanja na deset pozornica, za četiri dana više od 400 predavanja! Mi smo bili uključeni u suštinu našeg poslovanja i sticanje novih znanja.

Budućnost marketinga - povezivanje, zajednica, sadržaj


Predavač: Keith Weed, Chief marketing and Communication Officer, Unilever

Prelazak sa klasičnog na digitalni marketing sličan je prelasku sa običnog na digitalni fotoaparat. Revolucija. Takođe u odnosima između korisnika i prodavca. Ranije su ljudi kupovali ono što je oglašavano i bilo je dostupno na tržištu, danas se prodaje ono što ljudi žele i šta im treba. To je savršeno mesto za prodaju. I reklamiranje. TV oglasi gube značaj jer oni više nisu efikasna investicija. Prekidaju ih online oglašavanje i izgradnja zajednice na društvenim mrežama, koje su jednostavno profitabilnije. To je prelazak od proseka gomile do pojedinaca, do masovnog prilagođavanja pojedincu na mobilnom telefonu, gde danas proces kupovine počinje na 250 miliona tržišta mobilnih telefona. Pre jednostavnog odnosa prodaje i kupovine, aktivnosti posrednog oglašavanja pridružile su se mobilnim digitalnim oglašavanjem i kupovinom: povezivanje, sadržaj i zajednica.

Povezivanje

Od pasivnog povezivanja sa potrošačima preko TV ekrana do interaktivne povezanosti putem društvenih mreža, do 2020. godine više od polovine svih online aktivnosti će se odvijati putem interaktivne govorne komunikacije. Tehnologija prepoznavanja glasa, koju danas koristi 37% korisnika smart telefona, kreće se ka jednostavnijoj i bržoj komunikaciji sa našim digitalnim uređajima.

 

Zajednica

Potrošači više nisu bezoblični prosek demografskih i psiholoških karakteristika, već aktivni doprinosioci u razvoju proizvoda. Integracija zajednice u društvene mreže daje povratne informacije kompanijama o svojim proizvodima, uslugama i kako ih razvijati i dizajnirati kako bi se korisnicima pisalo na koži. Radionice za koprodukciju i razvoj proizvoda sa kupcima predstavljaju dodatni korak u budućnosti izgradnje odnosa u zajednici.

 

Sadržaj

Oglašavanje koje nametne i percepira savremeni potrošač kao teret i poremećaj mora sada postati korisno, neka vrsta podrške, pomoć u potrazi za rešenjima za njegove probleme, potrebe i strasti. Zanimljive zajednice, B/V - dnevnici, video zapisi, ćaskanje, forumi... su pokretači kupovine i prodaje odnosa za budućnost.

Nove dimenzije odnosa kupca-prodavca su sadržaj, zajednica i umrežavanje

»Intention marketing« ili reklamiranje u skladu sa svrhom kupca


Predavačica: Tara Walpert Levy, Vice president of Agency & Media Solutions Google

Ljudi ne dozvoljavaju više oglasa, oni su uznemireni, žele da njihovi oglasi imaju koristi, poboljšavaju svoje živote. A zašto onda gledate oglase tri puta češće na vašem mobilnom telefonu nego na televiziji i dvostruko često na YouTube-u kao i na društvenim mrežama? Zato što imaju tu svrhu! Oglasi su prilagođeni za ovu svrhu. Priznavanje svrhe i oglašavanje prema njima je nova grana marketinga, tzv. »Intention marketing« u novoj "Asistent" eri reklame. Analiza svrhe korisnika je nova dimenzija ciljanja publike. Googleovo rešenje? Nova aplikacija Director Mix za video oglašavanje, koja automatski ubacuje relevantne tekstove u skladu sa kontekstom u kojem se video oglas prikazuje. Čeka nas era individualizovanog, pametnog i pomoćnog oglašavanja!

Google Director Mix verzija istog oglasa ako ga vidite kada gledate 1 - komediju ili 2 - zločin

Mobilnost i Instagram - gde se strast i poslovanje povezuju


Predavačice: Jessica Sarah Parker, Jessica Alba

Po prvi put u istoriji, pojedinci i mala preduzeća mogu biti besplatni za masu od 800 miliona potencijalnih kupaca na globalnom nivou bez bilo kakvog oglašivačkog medija. Na Instagram-u aktivno je 5 miliona ljudi svakog dana koji prate interese i strasti. Čak i preduzetnici dobijaju 80% organskih putovanja i sledbenika. Mali preduzetnici mogu stvoriti sve od nule. Iz mogućnosti koje nudi aplikacija, priroda uspešnih objavljivanja takođe sledi: kratka, brza i individualna. Jessica Alba koristi tehniku 3-7 sekundi. Za tri sekunde, dobijete gledaoca, imate najviše sedam da mu ispričate svoju priču. Obe Jessica, uključujući i Parker, kunu iskrenost namera, sadržaja i autentičnost izgradnje brenda, kao i interesne zajednice potencijalnih kupaca. Uverite se (@jessicaalba, @sarahjessicaparker) da su prodavac i kupac međusobno zavisni oduvek, a Jessica je takođe medijski majstor na Instagramu!

Jessica Alba in Jessica Sarah Parker, majstori stvaranja brendova i zajednice u Instagramu

Upravo smo vam predstavili deo sadržaja koji smo primili u Njujorku, pratite nas, a mi ćemo vam otkriti više u sledećim postovima.