Da li se oglašavate na internetu? Do kraja jula, Google AdWords i Doubleclick će se ugasiti, ali zato se pojavljuju novi nazivi, nove vrste kampanja i nove mogućnosti oglašavanja.

Za dve decenije Google je postao sinonim u potrazi za proizvodima i uslugama na mreži, a tokom tog vremena i potrošači su se dramatično promenili. Postali smo opsednuti ne samo pronalaženjem proizvoda i usluga, već je i naša pretraga postala mnogo složenija. Na internetu ne pretražujemo samo ono što nam je potrebno, već istražujemo i ideje za različite aktivnosti, događaje i posete, šta generalno treba učiniti, trgovci sve više postaju savetnici, a ne samo prodavci, stoga reklamni sadržaj mora biti što relevantniji kako bi se identifikovao sa web gigantom.

Nakon 18 godina, 24. jula 2018. godine, Google AdWords će se povući i predstaviti se sa novim nazivom – Google Ads. Nakon 22 godine, velike se promene dešavaju u DoubleClick koji gubi svoje ime i postaje deo Google-ove reklamne platforme (Google Marketing Platform) ili dela novog oglasnog editora (Google Ad Manager).

Cilj obnavljanja u kom su vodeći Google reklamni proizvodi reorganizovani, preimenovani sa novim izgledom, prvenstveno predstavljaju pojednostavljivanje ponude, osveženi proizvodi i slike će preciznije odražavati trenutne mogućnosti i potencijal za rast poslovanja. Istovremeno Google je predstavio nova rešenja koja imaju za cilj da dalje pojednostave svoje reklamne ponude i približe ih savremenim načinima za ubeđivanje potencijalnih kupaca.

Google Ads će bolje prikazati šta je Google AdWords zapravo, odnosno platforma koja podržava različite formate – tekst, kupovinu, multimedijalnu mrežu, video zapise i aplikacije – pomoću Google pretraživača, YouTube-a, Gmail elektronske pošte, mapa i drugih aplikacija. Stoga se više neće povezivati prvenstveno sa tekstualnim oglasima i pretragom s kojom je Google oglašavanje počelo svoj put.

Tri nove i osnovne promene će biti:

  • Google AdWords postaje Google Ads.
  • DoubleClick proizvodi za oglašavanje i Google Analytics 360 sada su ujedinjeni pod Google Marketing Platform.
  • DoubleClick for Publisher i DoubleClick Ad Exchange će biti integrisani u novu platformu  Google Ad Manager.

Promene u korišćenju

U Google-u obećavaju da u praksi neće biti mnogo promena za korisnike. Najveće promene su u smislu imenovanja, ali ipak će biti potrebno naviknuti se na neke promene.

Dakle, iako se način dizajniranja i kupovine oglasa, kao i rad sa istim partnerima u tehnologiji trenutno ne menjaju, URL će morati biti zamenjen. Definitivno će se isključiti stari Google AdWords interfejs, koji više neće biti dostupan.

Pri usvajanju novosti sa Google-om, više pažnje se posvećuje većoj transparentnosti i kontroli, nedavno je najavljeno postavljanje novih oglasa (Ads Settings) i prošireni deo rubrike Zašto ovaj oglas? (Why this ad?).

YouTube

Promene će se vršiti i na YouTube mreži, gde će oglašivači imati nove mogućnosti oglašavanja koje su na raspolaganju za podsticanje korisnika da donose odluke o kupovini. Nove funkcije će uključivati TrueView for reach i TrueView for action,optimizovanu za efektivnu dostupnost i vidljivost u širokoj publici, kao i novu strategiju ponuđača (Big strategy) »Maximize lift« za maksimalnu ponudu licitiranja za dogradnju kako bi dosegli više ljudi koji su zainteresovani za reklamni brend. Posebnost i novost u TrueView opcijama će biti dugme CTA (call-to-action), dugme za povećanje broja konverzija.

Google pretraživač (Google Search)

Google pretraga dolazi kasnije, 2018. godine, sa novim oglasima s odzivnom pretragom ( Responsive Search Ads)  zasnovanom na pametnom podešavanju (Smart Bidding) i rotaciji oglasa (Ad Rotation). *Responsive Search Ads* će omogućiti veću fleksibilnost i pojednostaviti proces dizajniranja i testiranja oglasa, jer će ovo biti automatizovano, ali će takođe omogućiti bolje rezultate. Princip delovanja je zasnovan tako da sadrži predloge naslova i opisa, a zatim, na osnovu relevantnosti, automatski kombinuje najbolje kombinacije naslova i opisa za kreiranje jedinstvenih i prilagođenih oglasa.

Sve više pretraga i aktivnosti na internetu uglavnom se vrši putem mobilnih telefona, tako da su i ovo najavljene vesti takođe iz ove oblasti. Sada se često dešava da se web stranice predugo otvaraju na telefonu, a nova funkcija »Landing page Speed Score« će biti dostupna, skala koja će se osvežavati svakodnevno i pokazaće brzinu otvaranja vašeg web sajta. Pomoću ovog alata biće moguće stalno testirati i optimizovati web stranice i korisničko iskustvo.

Postoji i projekat »Accelerated mobile pages«, inicijativa otvorenog koda koja traži da web postane sveobuhvatniji za sve korisnike, omogućava kreiranje web stranica i oglasa koji su konstantno brži, atraktivniji, uključuju sve uređaje i platforme a podržavaju Google.

Analiza i merenje po novom

Dugo smo na Internetu na različitim uređajima, tako da će nam u isto vreme biti dobrodošle i nove mogućnosti merenja performansi oglasa i reklamnih kampanja na svim uređajima. »Cross device reposting and remarketing« u Google Analytics ili novim na Google marketing platformi, prvi put u istoriji, obezbeđuje zbirne podatke o ponašanju korisnika koji su posetili vašu lokaciju više puta i na više uređaja. Ovo vam daje još sveobuhvatniji pregled i bolje možete da planirate svoje marketinške odluke i izmerite vrednosti na svakom kanalu.

NAPOMENA!

Samo podaci o onim korisnicima koji se izričito slažu sa ovim će biti dostupni za analizu.

Nove reklamne kampanje

Pored ažurirane slike, imena i nadograđene ponude, Google takođe nudi nove vrste kampanja koje će biti dostupne oglašivačima i biće prikazane u nastavku:

  • za mala preduzeća (Smart campaigns),
  • za trgovce na malo (Smart shopping campaigns),
  • za vlasnike „fizičkih“ prodavnica (Local campaigns),
  • za turističke usluge (Hotel campaigns).

Pametne kampanje za mala preduzeća

Google najavljuje pametne kampanje (Smart campaigns) novim Google oglasima, što će biti zanimljivo za mala preduzeća bez sredstava i vremena za upravljanje složenim digitalnim reklamnim kampanjama. Pametne kampanje će biti zasnovane pre svega na automatizovanju kreiranja oglasa, ciljanja na ciljnu grupu, ciljanja i isporuke (delivery) kao što su kampanje Smart Display Campaigns i Universal App Campaigns, i biće podrazumevana vrsta kampanja u novom Google Ads-u.

Smart kampanje će moći da se pokrenu za samo nekoliko minuta, one će „pretraživati“ same web stranice i kreirati oglase za nekoliko minuta i urediti svoj Google My Business profil i automatski će kreirati odredišne stranice, što je pogodno za preduzeća koja još uvek nemaju svoju web stranicu. Ovi oglasi trebaju biti tri puta uspešniji od regularnih, a Google takođe nudi besplatnu edukaciju Rastite sa Google-om (Grow with Google) za male preduzetnike.

To nije sve!

Do kraja 2018. godine Google će pokrenuti automatske fidove za kupovnu reklama (automated feeds for shopping ads) koja u Srbiji nije dostupna, tako da ova novina neće biti prikazana u ovom trenutku. Još u maju ove godine, najavljene su pametne kupovne kampanje (Smart shopping campaigns), a u okviru kojih će oglašivači moći da biraju između dva dodatna cilja: poseta prodavnici (Store visits) i pridobijanje novih kupaca (new customer acqusition). “Shopping Ads” kod nas nisu u upotrebi ali ih možete koristiti na drugim većim evropskim i globalnim tržištima.

Da bi postigao offline ciljeve i vlasnike lokalnih prodavnica koji žele da privuku kupce (a ne u Srbiji), Google je predstavio još jednu novu kampanju pod nazivom »Local campaigns«, koja je dizajnirana da privuče kupce da zapravo kupe (na primer, rasprodaja).

Google i turizam

Među aktivnostima i lokacijama koje najčešće pretražuju potrošači na internetu nesumnjivo su hoteli i ponude u inostranstvu. Dakle, umesto Hotel Ads, ovde su nove hotelske kampanje (Hotel campaigns), što olakšava kombinovanje hotela prema svojim atribucijama, kao što su nekretnine ili kategorije hotela, i omogućavaju upotrebu jakih mehanizama kontrole snabdevanja, što povećava broj rezervacija i na taj način zadovoljava ciljeve i profitabilnost investicije.

Da li ste spremni?

Sastav novog Google Ads je zbog toga pojednostavljenje koje će osloboditi korisnike i omogućiti im da budu brži i lakši za korišćenje sa boljim rezultatima nego ranije, ali sa novom proširenom ponudom ipak predstavlja nove izazove s kojima možemo pomoći. Kao jedini Google Channel Sales zastupnici u celoj Adria regiji možemo svojim klijentima pružiti maksimalnu podršku kako u upravljanju tako i u optimizaciji, kao i u planiranju najboljih načina za pridobijanje vaših potencijalnih kupaca.

Nastaviće se…