Predstavite se, dozvolite da vas budući kijenti već danas upoznaju. Zaboravite na klasičan pristup, jumbo bilborde i puno novca kojeg takve aktivnosti zahtevaju. Nije neophodno da potpuno zapostavite klasične načine oglašavanja, ali u svakom slučaju oslanjanje samo na njih više nije isplativo.

U današnjem vremenu, pravi izazov za marketare je pronaći i dosegnuti do ciljane publike koristeći dobijene podatke na osnovu prethodnih znanja klijenata. Kombinovanjem svega što znamo o našim potencijalnim kupcima, povezujemo se na nekom višem nivou sa novom ali i postojećom publikom. Povećanje investicije za otkrivanje nove publike, koju do sada nismo upoznali, može predstavljati jedan od glavnih načina ostvarivanja cilja. Ali i najteže izvodljivim.

Ono što je sigurno je to da šta god da je vaš cilj, Google će se pobrinuti da dođete do vaše ciljne grupe, na način na koji nijedan drugi partner ne može, pružajući vam umrežavanje kanala oglašavanja. Još jedna bitna stvar je maksimalno uprošćavanje kompleksnih podataka koji bi vas mučili prilikom praćenja rezultata kampanja.

Kako (dodjavola) ovo funkcioniše?

Kakav god sadržaj vaš potencijalni kupac pretraživao ili se za isti zanimao, generišu se signali koji se mogu prikupljati i tumačiti, uz potpunu anonimnost potencijalnog kupca. Takve interakcije kao što su pretraživanje, gledanje videa, aktivnosti na društvenim mrežama, na dnevnom nivou pomažu nam da kategorizujemo i razumemo našu publiku. Uzimajući u obzir neke osnovne informacije kao što su godine ili pol korisnika, Audience Solutions mogu prikazivati oglase pravim ljudima u pravim momentima.

Nedavna Google predviđanja razvoja Google Ads-a (i to na period od 20 godina) podelila su ga na 4 kategorije:

  1. Personalizacija;
  2. Automatizacija;
  3. Integrisani kanali;
  4. Atribucija (prethodna analiza).

»Make it personal«

“Make it personal” sistem ima za cilj direktno upućenu poruku potencijalnom kupcu uz mogućnost prilagođavanja poruke. To praktično znači da gore pomenuta kategorizacija ima zadatak da pronađe i segmentira ljude iz publike, proceni njihova interesovanja i potrebe i da na osnovu tih informacija plasira reklamu u pravo vreme.

Ovde dolazimo do automatizacije bez koje ništa od ovih mogućnosti ne bi bilo izvodljivo, automatizacija je zapravo drugi naziv za mašinsko učenje (Machine learning) koje Google dovodi gotovo do savršenstva. Tehnologija mašinskog učenja ima potencijal da revolucioniše tržište isto koliko su to učinili mobilni telefoni, internet ili televizija. Sve “forward-thinking” kompanije upotrebljavaju alate mašinskog učenja kako bi postigle što bolje rezultate na polju marketinga. Ove kompanije koriste sposobnosti tehnologije da usmere podatke, imaju uvid u korisnikove želje i potrebe i ostvare interakciju sa korisnikom na vrlo visokom nivou. Čak 85% rukovodilaca smatra da će mašinsko učenje omogućiti njihovim kompanijama da pridobiju i zadrže konkurentsku prednost, navodi se u istraživanju The Boston Consulting Group. Marketari i IT stručnjaci počeli su da upotrebljavaju mašinsko učenje kako bi poremetili tradicionalne poslovne modele, redefinisali kategorije i promenili način na koji razmišljamo o marketingu. Danas ljudi upotrebljavaju više uređaja i aktivni su na više kanala istovremeno. Međutim, marketing stručnjaci i dalje moraju da iskopaju neke od najvažnijih podataka o svojim korisnicima kao što su: Ko su moji najprofitabillniji korisnici? Odakle dolaze? Kako da ih stalno vraćam ka sebi?

Analizirajući milione podataka u realnom vremenu i donošenjem pametnih, optimizovanih odluka za poboljšavanje poslovnih performansi, mašinsko učenje omogućava marketarima više slobodnog vremena koje mogu preusmeriti na ostvarivanje više drugih strateških ciljeva.

Kvalitetne informacije donose izvrsne rezultate

Nemojte se uplašiti ovolikog napretka mašine, iako mašinsko učenje umnogome olakšava marketinški sistem, čovek i dalje igra ključnu ulogu u procesu. Mašinsko učenje je dobro samo ako ga nahranite kvalitetnim informacijama. Prema tome, početak je zapravo na kraju ovog Google predviđanja. Sve polazi od kvaliteta i relevantnosti informacija koje prikupite i načina na koji ćete ih plasirati u mašinu. Nema sumnje da će ona svoj posao obaviti kako treba, a rezultat će najviše zavisiti od toga što ste uneli u mašinu.

Zato, nemojte čekati na vašu publiku u sledećih 20 godina, ona je tu i čeka vašu poruku. Svi gore pomenuti sistemi i alati već postoje i uveliko se upotrebljavaju. Za Google i Goclick budućnost je već stigla!

Blog je pripremio


Aleksandar Mitrović