Verovatno je nekima od vas,  kada ste pročitali naslov, prvo palo na pamet da još uvek ne razumete Snapchat. Ne brinite. Tačno je,  Snapchat nije za svakoga, a verovatno ni neće tako brzo posti najvažnija stvar u oglašavanju, ali to ne znači da mu ne treba posveti bar malo naše pažnje; posebno ako želite da eksperimentiše sa out of box idejama. Kao oglašivači i predstavnici brenda, stalno se moramo boriti za pažnju potrošača. Uživo ili preko piksela treba pokušati sve,  uvek u potrazi za novim alternativama koje bi mogle da inspirišu. Sve više i više brendova se pita da li raditi kampanju na Snapchatu i uložiti svoje vreme i novac u izgradnju baze sledbenika. Na kraju krajeva, moglo bi se reći da je aplikacija, kod koje se sve vrti oko sadržaja koji nestaje, više pogodna za tinejdžere koji imaju nešto da sakriju od svojih roditelja nego za brendove koji žele da budu prepoznatljivi.

Izvor: SurePayroll and Ghergich & Co.

Vratimo se u 2011. Mnogi ljudi su smatrali da je Snapchat otišao u zaborav. Samo pet godina kasnije, i " samo " 100 miliona dnevnih korisnika nam govori da je  Snapchat aplikacija koja će nesumnjivo opstati. Ukoliko vas je broj njegovih korisnika iznenadio, onda verovatno i niste znali da Snapchat ima više korisnika nego Twitter i LinkedIn . Samo razmislite. Do juče  smo Facebook i Twitter se uvek koristili u istoj rečenici , jedno za drugim, a danas se Twitter više ne koriste u istom pasusu, jer ga je zamenio Instagram ( takođe u vlasništvu Facebook-a) i Snapchat . U narednih godinu dana  se očekuje da će Snapchat  ‘porasti’ koliko i Twitter u poslednje četiri godine, navodi se u istraživanju koje je sprovela International Business Times , kao i da Snapchat video snimci dnevno imaju  više od 4 milijarde pogled – isti broj pregleda beleži i Facebook. Da, dobro ste čuli . Facebook.

Izvor: Edison Research & Triton Digital

Uprkos ovim zavidnim brojkama, Snapchat još uvek nije popularan u oglašavanju. Ali uvek postoje kreativni pojedinci koji su spremni da isprobaju nove aplikacije i platforme za oglašavanje. Činjenicu da Snapchat može biti korisan u marketingu,  prepoznala je kompanija  16 Handles, koja služi smrznuti jogurt. Sa Snappy novogodišnjom kampanjom, pozvali su svoje fanove da se snime u jednom od njihovih restorana, kako jedu svoj jogurt, i snimak postave  na zvanični 16 Handles Snapchat kanal, pošiljaocu se zauzvrat šalje personalizovani kupon za popust. Odlična marketing ideja, koja  je rezultirala masovnom posetom, a kompanija je na kraju pokazala i privrženost svojim potrošačima– slanjem kupona za popust.

Snapchat oglašivačima se trenutno nudi samo le Discover opcija, koju sebi mogu da priušte samo brendovi sa velikim budžetima, jer je dnevni zakup oko 100.000 $. Druga, trenutno zanimljivija opcija su besplatni Stories. To je digitalni album fotografija i video zapisa, kroz koje možemo stvoriti kreativnu priču koja je fanovima vidljiva samo 24h a zatim nestaje. Nedavno je objavljeno da će cene spasti, što znači da će oglašavanje postati dostupnije. Snapchat trenutno razvija platformu za oglašavanje, koja će koristi API (application programming interface) i omogućiti kreiranje i zakup oglasa.

Izvor: Snapchat

Ako ste nestrpljivi i želite već sada da isprobate Snapchat, dajemo vam nekoliko saveta o tome kako da se povežete sa svojim fanovima na ličnom, organskom nivou.

  •  Ponudite im jednokratan pregled proizvoda.

Lansiranje novog proizvoda za MD, vi znate da vaši klijenti vole?

Ponudite im ekskluzivni 10-sekundni pregled i tako dodatno probudite njihovo interesovanje.

  • Pošaljite im jedinstveni vaučer za popust.

Kao što je prethodno opisano u primeru brenda  16 Handles, pošaljite pratiocima  jedinstveni vaučer koji mogu iskoristiti u vašoj prodavnici.

  • Objavljujte iza kulisa.

Snimate novu reklamu? Zagolicajte maštu pratilaca nizom snimaka iza kulisa i nagovestite im o čemu se radi u vašoj novoj reklami.

  • Uključite fanove u svoje događaje

U slučaju da sponzorišete ili organizujete neki događaj, možete uzivo prenosit taj dogadjaj i pratiocima ponuditi insiderske informacije.

  • Proverite njihovo znanje i nagradite ih.

Proverite znanje svojih pratilaca, pozovite ih da dopune slova koja nedeostaju u rečima. Ukoliko ispravno odgovore, pošaljite im povratnu informaciju da učestvuju u nagradnom takmičenju.

Dakle, sve što vam je potrebno za Snapchat reklamne su slike, video snimci i nekoliko dobro odabranih reči. Trenutno su alati za kreiranje sadržaja je relativno osnovni , ali to ne znači da  vremenom neće postati napredniji. Kao i sve društvene mrežame , i Snapchat se razvija i poboljšava. Ne zaboravite  Facebook korisnici su prvobitno mogli da postuju samo jednostavne tekstove, zatim slike, pa video, a danas imaju mogućnost gledanja  zadivljujućih 360 stepeni video snimaka!